Developing an Instrument to Assess Pedagogical Content
Knowledge for Evolution

Beatriz Becerra, Paola Núñez, Claudia Vergara, David Santibáñez, Dirk Krüger, Hernán Cofré

Inquiry-Based Activities for Teaching about Natural Selection: Dog Evolution & the Secret Ingredient of an Amazing Experiment

Paola Núñez, Pablo Castillo, Claudia Hinojosa, Carolina Parraguez, Hernán Cofré

Describing changes in student thinking about evolution in response to instruction: the case of a group of Chilean ninth-grade students

Carolina Parraguez, Paola Núñez, Dirk Krüger & Hernán Cofré

The effect of teaching the nature of science on students’ acceptance and understanding of evolution: myth or reality?

Hernán L. Cofré, David P. Santibáñez, Juan P. Jiménez, Angel Spotorno,
Francisca Carmona, Kasandra Navarrete & Claudia A. Vergara

Efecto (¿o no?) de la inclusión de naturaleza de la ciencia en una secuencia para el aprendizaje y la aceptación de la teoría de la evolución

Lilian Moreno, Katherine Zuñiga, Hernán Cofré, Cristian Merino

2

Una actividad para enseñar selección natural incluyendo la historia de la ciencia: el legado de Dobzhansky llega a la sala de clases

Hernán Cofré Mardones, Paola Núñez Nieto, Beatriz Becerra Olguín, Lorena Barraza

3

Una primera aproximación a la comprensión que tienen estudiantes universitarios en Chile de la Teoría de la Evolución

Hernán L. Cofré, Claudia A. Vergara, David P. Santibáñez, Juan P. Jiméneza

4

Chilean Pre-service and In-service Teachers and
Undergraduate Students’ Understandings of
Evolutionary Theory

Hernán Cofré, Juan Jiménez, David Santibáñez & Claudia Vergara

4